ႏွင္းမိုး ရဲ့ ဘေလာ့ေလးမွ ၾကိဳဆိုပါတယ္...

Friday 4 June 2010

အနီး အေ၀း



ခုတေလာ ကၽြန္မ မ်က္ရိုးကိုက္ေနလို႔ ေဆးခန္းသြားျပေတာ့ ဆရာ၀န္က ကြန္ပ်ဴတာ သံုးတဲ့အခါ ေမာ္နီၤတာကို ၁၄ လက္မ အကြာက ၾကည့္ဖို႔ ေျပာပါတယ္ ။ ျပီးေတာ့ စာအုပ္ဖတ္တဲ့ အခါစာအုပ္ႏွင့္ မ်က္စိဆယ့္သံုးလက္မ ခန္႔ခြာျပီး ဖတ္သင့္တယ္လို႔ မွတ္သားခဲ့ ဖူးပါတယ္ ။ ဆယ့္သံုးလက္မ ထက္ပိုျပီးနီးခဲ့မယ္ဆိုရင္ ၀ါးလာတတ္ပါတယ္ ။ ေ၀းလြန္း၍ မျမင္ရသည္ကို အားလံုးသတိထားမိၾကမွာပါ ။ ကၽြန္မ ခုေျပာခ်င္တာက နီးလြန္း၍ မျမင္ရျခင္းလဲ ရွိပါတယ္ဆိုတာ ပါ ။
ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ က ကပ္စီးနည္းျပီး ၆၀၀ က်ပ္တန္းမွာၾကည့္ပါတယ္..။ ကၽြန္မက ၁၀၀၀ က်ပ္တန္းေလာက္မွာၾကည့္ရ ေအာင္ေျပာေတာ့ သူတို႔က ဘယ္က ၾကည့္ၾကည့္ ဒီရုပ္ရွင္ပဲ ျပမွာပဲ နင္ဘာသာၾကည့္ခ်င္ရင္ တေယာက္ထဲ ၾကည့္ဆိုျပီး ေျပာေတာ့ ကၽြန္မလဲတေယာက္ထဲ မၾကည့္ခ်င္တာနဲ့ အထြန္႔မတက္ေတာ့ပဲ တူတူၾကည့္လိုက္ပါတယ္..။ ရုပ္ရွင္စျပေတာ့ နီးလြန္းတာေၾကာင့္ ေမာ့ၾကည့္ေနရတာေပါ့ ။ လူကပိတ္ကားထဲ ၀င္ေနသလိုျဖစ္ေနေတာ့ မ်က္စိကို ခ်ိန္သားကိုက္ေအာင္ မနည္း ၾကိဳးစားၾကည့္ေနရေတာ့တာေပါ့ ။ အနီးကပ္ျပတဲ့ အခန္းေတြမွာဆို ပိတ္ကားတခုလံုး မင္းသားေနတိုး မ်က္ႏွာၾကီးနဲ႔ ျပည့္ေနေတာ့ မင္းသားရဲ့ သြားတေခ်ာင္း တေခ်ာင္းဟာ စေကာေလာက္ျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့ . ျပီးေတာ့ မင္းသားရဲ့ မ်က္စိ တစ္လံုးနဲ႔ တစ္လံုးဟာလဲ ဆယ္ေပေလာက္ေ၀ေနးျပန္ပါတယ္ ။ပိတ္ကားကလဲ နီးလြန္းလွတယ္ ၊ ေရႊမင္းသားရဲ့ မ်က္ႏွာကလဲ ၾကီးလြန္းလွပါတယ္ ။ ကၽြန္မလဲ ေဖြးစီေနတဲ့ သြားၾကီးေတြၾကည့္လိုက္ ၊ဟိုဘက္က မ်က္လံုးဆီလွန္းၾကည့္လိုက္ ၊ ဒီဘက္က မ်က္လံုးဆီလွန္းၾကည့္လိုက္နဲ့ ေရႊမင္းသားရဲ့ ခန္႔ေခ်ာေခ်ာ မ်က္ႏွာၾကီးကို ေတာင္ၾကည့္ ေျမာက္ၾကည့္ ၊ က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ ခံစားေနပါတယ္…။ ဇာတ္လမ္းဘာဆိုတာ ေတာင္မခံစားရေတာ့ပါဘူး ..။ 

ေ၀းလြန္းလို႔ မျမင္ရတာ ၊ ေသးလြန္းလို႔ မျမင္ရတာတင္ မဟုတ္ေတာ့ ပါဘူး ။ နီးလြန္းရင္လဲ မျမင္ရ ၊ ၾကီးလြန္းရင္လဲ မျမင္သာဘူး ဆိုတာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ..။
လွ်ပ္စစ္မီးကို စတင္တီထြင္ခဲ့တဲ့ အက္ဒီဆင္ ဆိုသူ အေမရိကန္ သိပံၸပညာရွင္ ကြန္လြန္တဲ့ေန႔မွာ နယူးေယာက္ျမိဳ႕ တစ္ျမိဳ႕လံုးကို ေခတၱအေမွာင္ခ်ျပီး ပညာရွင္ၾကီးကို အေလးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္ ..။ ေမွာင္မိုက္ေသာ အခါမွ အလင္းေရာင္ရဲ့ ေက်းဇူးကို ပိုမုိဆင္ခ်င္မိေအာင္ ဆိုျပီးေပါ့ ..။ ဒါဆိုကၽြန္မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက အက္ဒီဆင္ ကို ခဏခဏ ဂုဏ္ျပဳေနတာေပါ့ေနာ္.. (ဤကား စကားခ်ပ္) ..။အေမရိကန္ျပည္သူ ျပည္သားေတြတင္ မဟုတ္ပါဘူး ၊ တကမာၻလံုးက လူေတြလဲ အေမွာင္ကိုခြင္း ျပီးအလင္းေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့ ဤသိပံၸပညာရွင္ၾကီးကို ေက်းဇူးတင္ရ ေကာင္းမွန္းသိပါတယ္..။ ဒါဆို ကၽြန္မတို႔ ေနမင္းၾကီးကိုလဲ ဘယ္ႏွခါ အေရးတယူလုပ္ျပီး ဂုဏ္ျပဳဖူးပါသလဲ ..။ ေနမင္းရဲ့ ေက်းဇူးကိုလဲ ေလးေလးနက္နက္ ဆင္ျခင္မိၾကပါသလား ။ အင္း.. ေနမင္းရဲ့ အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ရဲ့ ခ်စ္သူခင္သူ ေတြရဲ့ မ်က္ႏွာကို ျမင္ၾကရတယ္ ။ သစ္ပင္သတၱ၀ါေတြ အသက္ရွင္ၾကတယ္ ။ ခုဆို ဆိုလာအင္နာဂ်ီ ဆိုျပီး သူ႔ဆီကေနေတာင္ စြမ္းအင္ကို ဆင့္ပြားျပန္ထုတ္သံုးေနၾကျပီေလ ..။ ေနမင္းၾကီးဆီကေန ဘာေတြဘယ္လို ထုတ္ယူသံုးစြဲရမယ္ဆိုတာသာ ကၽြန္မတို႔ ေတြးေနမိတတ္ၾကတယ္ ။ ေနမင္းၾကီးရဲ့ ေက်းဇူးေတြ ေျပာမကုန္ ေရးမျပီးရွိေေနေတာ့ သူ႔ေက်းဇူးကို ေထြေထြထူးထူး အဆန္းလုပ္ျပီးေတြမေနၾကေတာ့ တာေနမွာေပါ့ေနာ္..။ ဒါက ကၽြန္မေတြးမိတာပါ့..။

ဥပမာ ေပးစရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါေသးတယ္ ၊ ညဘက္ေတြမွာ ကၽြန္မတို႔ေတြ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ေတာက္ပေနတဲ့ ၾကယ္ပြင့္ေတြ ။ ျပီးေတာ့ ၀င္းပျပည့္ထိန္ေနတဲ့ လမင္း ရဲ့ေအးျငိမ့္ေနတဲ့ အလွေတြကို အားလံုးျမင္ေတြ႔ခံစားမိၾကမွာပါ..။ ဒါဆိုျဂိဳလ္ၾကီး ကိုးလံုး အပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မတို႔ မွီတင္းေနထိုင္တဲ့ ကမာၻျဂိဳလ္ရဲ့ အလွကို ဘယ္ႏွခါျမင္ဖူးၾကပါသလဲ ..။နီးလြန္းေသာေၾကာင့္ မျမင္မိၾကဘူးေလ ။ ျဂိဳလ္တု ဆိုတာေတြနဲ့ လိုက္သြားၾကတဲ့ သူေတြကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ့ ကမာၻေျမၾကီးအလွကို တအံံ့တၾသ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္..။ ဒါဆို ကၽြန္မေတြးမိတာတခုက အလွကိုျမင္ဖို႔ ခပ္ေ၀းေ၀းသို႔ ခြာတန္ခြာရ ပါမယ္..။ မ အလွ ကိုေတြ႔ဖို႔ေတာ့ ခပ္ေ၀းေ၀း သြားစရာမလိုပါဘူး ကၽြန္မအိမ္ေဘးမွာ အလွေနပါတယ္.. း) ။

ကၽြန္မတိုရဲ့ မ်က္စိမ်ားသာမဟုတ္ စိတ္ေတြဟာလဲ နီးလြန္းလွ်င္မျမင္ ၊ ၾကီးလြန္းလွ်င္မထင္ ရွိတတ္ၾကတာပဲေလ ။ ဟုတ္မဟုတ္ စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္…။ တခါတရံ ေငြေၾကးက်ပ္တည္းတဲ့ အခါမွာ ငါးရာ တစ္ေထာင္မ်ိဳး ေဖးမေခ်းငွားခဲဘူးတဲ့ သူတို႔ေက်းဇူးကို “သူ႔ေက်းဇူး ရွိတယ္ဟဲ့” ဆိုုျပီး တသသ သတိရမိတတ္ၾကတယ္ ေလ ။ တသက္လံုး ေကၽြးေမြး ေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့တဲ့ မိဘ ေက်းဇူကိုၾကေတာ့ ေလးေလးနက္နက္ ဆင္ျခင္မိခဲၾကတာေကာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သတိထားမိၾကပါလား ။
သင္တန္းတခုမွာ ခဏၾကံဳေတြ႔လိုက္ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းက ကၽြန္မကို နည္းပညာ တစ္ခုကို လမ္းညႊန္လိုက္တဲ့ အခါ ကၽြန္မ သူ႔ရဲ့ ေက်းဇူးကို မၾကာခဏ ထုတ္ေဖၚေျပာျပတတ္ေသာ္လဲ ၊ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းက မိမိကို ေန႔စဥ္သင္ၾကား ပို႔ခ်ေနတဲ့ ဆရာေတြရဲ့ ေက်းဇူးကိုေတာ့ အမွတ္မထင္ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္..။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္မရဲ့ ျဖစ္ရပ္ေလးကို သာဓက ျပတာပါ ။
ကၽြန္မမွာ အလြန္ေလးစားအားက်မိတဲ့ ဆရာမၾကီး တေယာက္ရွိပါတယ္..။ သူနဲ့က ၃ လေလာက္မွတခါေတြ႔ျဖစ္တာပါ့ ။ တခါတေလ ၁ ႏွစ္ေလာက္ေနမွ ေတြ႔ျဖစ္ၾကတာရွိပါတယ္..။ သူနဲ့ ေတြ႔တိုင္း သူရဲ့ ဆံုးမၾသ၀ါဒေတြ ကို မွတ္သားနာယူရတာ မေမာႏိုင္ေအာင္ပါပဲ ..။ ဆရာမၾကီးရဲ့ ဆံုးမစကားေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မေျပာင္းလဲ သြားတာရွိပါတယ္..။ ဆရာမၾကီး ရဲ့ ေက်းဇူးကို အခါခါဆင္ျခင္မိတယ္ေပါ့ ၊ေနာက္ပုိင္း ဆရာမၾကီးက ကၽြန္မတက္တဲ့ တကၠသိုလ္ကို ေျပာင္းလာေတာ့ ေန႔စဥ္လိုလိုေတြ႔ ေနရေတာ့ သူ႔ဆံုးမစကားေတြ ကိုလဲ မျပတ္နာၾကားရတာေပါ့ ..။ဆရာမၾကီးရဲ့ ေက်းဇူးေတြကလဲ ပို၍ပို၍ ၾကီးမားလာတယ္ေပါ့ … ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္မစိတ္ကို ဆင္ျခင္ၾကည္လိုက္ေတာ့ ဆရာမၾကီးကို ေက်းဇူးတင္ပံုေတြမွာ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ထင္မိတယ္..။ ဟိုအရင္တုန္းကလို ရင္ထဲကေန လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ေက်းဇူးတင္ပံုမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ ပါဘူး။။ “ ေၾကြးမ်ားေတာ့ မပူ ၊ သန္းထူေတာ့ မယား ” ဆိုလို တစ တစ ေက်းဇူးေတြၾကီးလာတာေၾကာင့္ မျမင္သလိုလို ျဖစ္လာတာလားလို႔ ေတြးမိပါတယ္…။ ခုကၽြန္မကေတာ့ နီးလြန္း ၊ ၾကီးလြန္းေသာ သူရဲ့ ေက်းဇူးကို မ်က္ေျခမျပတ္ ဆင္ျခင္မိေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ေနပါတယ္…။

ကဲ… ဒါ ဆိုကၽြန္မတို႔ေတြ ဗုဒၶျမတ္ရွင္ ၊ ခရစ္ေတာ္ စတာေတြရဲ့ ေက်းဇူးတရားေတြကို နီးလြန္းေတာ့ မျမင္ ၊ ၾကီးလြန္းေတာ့ မျမင္ တာေတြမျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကရေအာင္ …။
ၾကီးလြန္းေသာေၾကာင့္ ၊ နီးလြန္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္လာတတ္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြေကာမရွိ ႏိုင္ဘူးလား..။ ကၽြန္မကေတာ့ စဥ္းစားရတာ ဂ်ာေအးသူ႔အေမ ရိုက္ဆိုသလိုျဖစ္ေနတယ္…။ စာဖတ္သူေရာ ကူျပီးစဥ္းစားေပးအံုးေနာ္… ။ ဖတ္ျပီးတိတ္ တိတ္ေလး မျပန္သြားနဲ့ေနာ္…။ နဲနဲေလးစဥ္းစား ၾကည့္ေနာ္….။
ဟုတ္ကဲ့ ကၽြန္မ ႏွင္းမိုးမိုး ပါ….။

1 comment:

ေမာင္ေမာင္ said...

အင္း ေရြးလြန္းလွ်င္လည္းမရ ေသးလြန္းလွ်င္လည္းမလွ
နီးလြန္းလည္ မျမင္ရ ေ၀းလြန္လွ်င္လည္း မျမင္ရ ဆိုသလို ေပါ့။
စာေရး သူ ရဲ ့ျဖန့္က်က္ေတြးထားတဲ့ အေတြးအမ်ွင္တန္း
ေလး ကို သရုပ္ေဖာ္ျပထားတာ သေဘာက်မိပါတယ္။
အားေပးေနပါတယ္။
ေၾသာ္ အင္း အန္ကယ္ေမာင္ေမာင္ လို ့ ဘယ္နွယ္က ေနမ်ား ခန့္မွန္းမိပါလဲ ခင္ဗ်ာ၊
မႏွင္းနွင္းမိုး လား ေမာင္ေဇတာရာ လားဗ်။

အားလံုးပဲ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေန႔ေလးကိုပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ပါေစေနာ္...